Vi har samlet en række af de spørgsmål, I oftest stiller os om fjernvarme.
Kan jeg få varmecheck som kunde i HOFOR?
HOFOR bruger kun små mængder naturgas til at producere fjernvarmen, derfor kan du ikke få varmecheck som kunde i HOFOR – ikke at forveksle med varmetillæg
Hvor stor en del af min fjernvarme produceres ved hjælp af gas?
Hvis din fjernvarme bliver leveret af HOFOR, er det kun en lille del, der produceres ved hjælp af gas. I 2021 var andelen af naturgas i fjernvarmeproduktionen i hovedstadsområdet på 6,6 pct.
Hvad sker der ved fjernvarmeafbrydelser?
Find svar på dine spørgsmål om, hvad der sker, og hvad du skal gøre, hvis din fjernvarme bliver afbrudt.
Jeg har ikke noget varme – hvad gør jeg?
Kontakt din vicevært, din varmemester eller HOFOR.
Der er lukket for varmen, hvad kan jeg gøre?
Betaler en kunde ikke sit varmeforbrug, øger det omkostninger for de andre kunder. Derfor lukker vi for varmeforsyningen, når vi ikke modtager betaling.
Hvorfor har jeg varme, men ikke varmt vand?
Måske er din varmtvandsbeholder eller veksler tilkalket.
Fjernvarmen fungerer, men radiatorerne er ikke varme – hvad gør jeg?
Problemet kan skyldes snavssamleren.
Hvor skal jeg henvende mig for et eftersyn af mit fjernvarmeanlæg?
Det kommer an på, om du bor i villa eller i en etageejendom.
Hvad er en varmemåler?
En varmemåler er en energimåler, der måler den fjernvarme, du får leveret.
Hvad gør jeg med fjernvarmen, når bygningen skal rives ned?
Du skal kontakte HOFOR tre-fire uger før, nedrivningen begynder.
Kan jeg blive fritaget fra at modtage fjernvarme?
Der er tilslutningspligt og det er kommunen, der afgør, om du kan blive fritaget
Kan jeg få fjernvarme i min husbåd?
Levering af fjernvarme til en husbåd beror på en konkret vurdering.