Skjult FaceBook tracking ikon Aflæsning af vand, gas eller varme - HOFOR

Aflæsning af vand, gas eller varme

Bliver jeres måler fjernaflæst af os, skal I ikke foretage jer noget. Aflæser I selv jeres måler, sender vi automatisk et aflæsningskort til jer.

Jeres måler er fjernaflæst

Er I som erhvervskunde tilkoblet fjernaflæsning, behøver I ikke gøre noget, når det er tid til at aflæse jeres måler. Vi klarer aflæsningen her fra HOFOR via en telefonforbindelse.

Hvis I er i tvivl, om jeres måler bliver fjernaflæst, kan I tjekke jeres års-, kvartals- eller månedsregning. Det står på side 3 under aflæsninger. Har I ikke lige regningen ved hånden, kan I kontakte Kundeservice eller logge på Tastselv Service.

3395 3395

kundeservice@hofor.dk

I skal selv aflæse jeres måler

Når det er tid til at aflæse måleren, sender vi et aflæsningskort til jer. Vi kan sende aflæsningskortet til jeres e-Boks, mail eller pr. brev. Gå ind på Tastselv Service eller indbakken i jeres e-Boks og tilmeld jer.

Tilmeld jer via Tastselv Service.

Tilmeld jer via e-Boks

I har flere muligheder for at give os jeres aflæsning:

  • Giv os aflæsningen via telefon – nummeret står på aflæsningskortet.
  • Benyt Tastselv Service. Hav jeres målernummer klar.
  • Send en mail til Kundeservice på kundeservice@hofor.dk
  • Ring til 3395 3395 – tast 1 for Kundeservice.
  • Udfyld aflæsningskortet og send det til os.

Vi sender jeres års- eller kvartalsregning cirka en uge efter aflæsningsfristen. Det er også muligt at få afregningen elektronisk via mail eller e-Boks, hvis I foretrækker det.

Med ForsynOmeter kan I spare på energiregningen

Hvis I glemmer at aflæse jeres måler

Husk at aflæse måleren. Modtager vi ikke aflæsningen til tiden, sender vi en rykker til jer. Vi opkræver et gebyr for rykkeren.

Hører vi fortsat ikke fra jer, laver vi regningen ud fra en beregnet aflæsning. Det betyder, at de oplysninger, som I fx skal sende videre til Ista eller Brunata, ikke er korrekte.

Vi kan foretage kontrolaflæsning af måleren hos kunder med beregnet forbrug. Vi opkræver et gebyr for kontrolaflæsningen.

Vi har mulighed for at ændre regningen, hvis I aflæser måleren og kontakter Kundeservice.

Sådan kontakter I Kundeservice
Find gebyrer for 2024

Ofte stillede spørgsmål om aflæsning

Hvor kan vi finde måleren?

Vand- og varmemålere er som regel placeret i kælderen. Gasmålere kan være placeret mange forskellige steder.

Hvordan ser vandmåleren ud?

Den ligner en del af et vandrør, er malet blå, og der er et låg ned til målerskiven.

Vi skal aflæse 2 varmemålere, men der hænger kun én måler?

Det skyldes, at der er 2 tælleværker på varmemåleren, men kun ét display. I finder tallene ved at trykke på knappen på måleren, indtil måleren har vist begge dele. Husk decimaler på begge tal. Aflæsning af forskellige typer af varmemålere

Har HOFOR brug for en nøgle til ejendommen?

Hvis det er muligt, vil vi meget gerne have en nøgle til jeres ejendom. Både til opgangen, hvis den er låst og til det rum, hvor I har jeres målere for vand og varme. Det gør det nemmere for os at få adgang til at aflæse målerne og at aflevere beskeder i postkasserne i opgangen. Vi opbevarer nøglerne forsvarligt i brandsikrede aflåste skabe.

Hvem I skal kontakte

Kontakt vores Nøgleadministration og aftal nærmere på telefon 3395 2491 eller nglbestilling@hofor.dk