07.11.2022
Danmarks største multiforsyningsselskab, HOFOR, styrker organisationen for at sikre høj kundetilfredshed, fokus på fremtidens udfordringer og leverancerne af nye grønne projekter i milliardklassen.
HOFOR, Hovedstadsområdets Forsyningsselskab, ændrer organisationen for at skabe fremtidens grønne velfærd og samtidigt sikre, at selskabet både leverer vand, varme, gas og fjernkøling til 1 mio. kunder hver eneste dag og målrettet fokuserer på realisere de ambitiøse klimasikringstiltag og vind- og solcelleprojekter.
“Vi leverer hver dag vand, varme, gas og fjernkøling til 1 mio. kunder med højt fokus på, at det virker. Det omfattende forsyningsnet i hovedstaden er et solidt fundament i Danmarks stærke klimaresultater. At skabe tryghed og tilfredshed hos vores kunder er den afgørende opgave, vi skal levere på hver eneste dag,” siger HOFORs administrerende direktør, Henrik Plougmann Olsen, der trådte til som ny direktør 1. maj 2022.
“Vi skal sikre, at vores stærke forsyningsnet er fremtidssikret og mere bæredygtigt. Store, ambitiøse projekter om klimasikring med skybrudstunneler og nye vind- og solcelleprojekter er allerede besluttet. Dem skal vi levere efter planen. Mere end nogensinde er der behov for at skabe en bæredygtig omstilling. Vi gør os nu klar til både at levere i hverdagen og på fremtidens grønne projekter,” fortsætter Henrik Plougmann Olsen.
Fokus på både hverdag og fremtid
Med organisationsændringen styrkes fokus på både strategi og den daglige forretning. Fem nye forretningsområder oprettes i en styrket ledelse. Den skal sikre bedre synergier på tværs af forretningen og øget fokus på, at selskabets samlede leverancer leveres i høj kvalitet og efter planen samtidig med at HOFOR kan planlægge fremtidens løsninger.
“Kommunerne i hovedstadsområdet har truffet ambitiøse beslutninger, der fremtidssikrer vores forsyningsnet og skaber grøn omstilling. HOFOR skal levere de projekter, og det gør vi med stolthed og stor ansvarsbevidsthed. Vi skal levere sikkert, grønt og billigt til gavn for borgerne og samfundet, siger HOFORs bestyrelsesformand, Susanne Juhl.
Fakta om organisationsændring og de nye forretningsområder
Fem nye forretningsområder Vand & Spildevand, Energi, Forsyningsstrategi & Vind, Byggeri & Anlæg og Økonomi & Kundecenter samler en række centrale funktioner som planlægning og drift for at skabe stærke faglige enheder og opnå synergieffekter på tværs af organisationen.
Organisationsændringen træder i kraft 1. januar 2023.
Kontakt
Pressechef Christina Otzen 2795 2147
Kommunikationschef Anders Kappel 2795 2125