Er det en fordel at vælge bygas til Fastpris?

Få svarene på de oftest stillede spørgsmål om bygas til Fastpris.

Kan alle københavnere få fast pris på bygas?

Ja, hvis du er privatkunde og kun har gas til dit komfur eller gaskogeplader.

Hvor ligger besparelsen for mig?

Du sparer minimum 50 kr. om året.

Som bygaskunde hos HOFOR har du hidtil været tilmeldt ordningen Målt Forbrug, hvor du udover abonnementsprisen også har skullet betale for dit forbrug af bygas. Det årlige abonnement er 800 kr.

Vælger du Fastpris, koster abonnementet kun 750 kr. om året – og forbruget er gratis. Samtidig slipper du for det årlige besvær med at aflæse din gasmåler og indberette aflæsningen til os.

Jamen, min regning er på langt under 750 kroner?

Når du sammenligner med, hvad du betaler i dag, så husk, at du modtager to halvårlige indbetalingskort. De to beløb skal du lægge sammen, når du vil se, hvor stor en fordel du kan få med Fastpris.

Læs mere om fordelene ved at få din bygas til Fastpris

Kan jeg få fjernet min gasmåler, hvis jeg vælger Fastpris?

Nej, det er desværre ikke muligt. Det er et EU-krav, at måleren skal blive siddende.

Hvorfor indfører HOFOR en fast pris på bygas?

Ved at opkræve en fast pris hos alle bygaskunder, kan HOFOR spare penge på administration og udsendelse af breve – en besparelse, der kommer kunderne til gavn.

Det lyder måske mærkeligt, at vi giver forbruget frit. Erfaringer med fastpris-ordning fra Stockholm viser dog, at kunderne ikke bruger mere gas af den grund.

Er det let at få bygas til Fastpris?

Ja, du skal bare aflæse din måler en sidste gang, når du modtager dit aflæsningskort, og tilmelde dig på HOFORs Tastselv Service. Du har også mulighed for at ringe til Kundeservice på 3395 2301 og tilmelde dig. Husk at have din slutaflæsning klar.

Vi vil derefter afslutte din gamle aftale og opkræve betaling for det forbrug, som du har haft siden sidste årsopgørelse. Din aftale vil så blive ændret til Fastpris, og du skal ikke bekymre dig om at aflæse din gasmåler fremover.

Gå til Tastselv Service

Kan jeg vælge at gå tilbage til afregning efter Målt Forbrug?

Ja, det kan du til enhver tid. Du skal blot kontakte vores Kundeservice, som skal have en måleraflæsning for at kunne overføre dig til afregning efter Målt Forbrug igen. Vi vil i den forbindelse foretage en gratis kontrol/udskiftning af måleren.

Kontakt Kundeservice

Kan jeg få mine regninger elektronisk?

Ja. Du har to muligheder – e-mail eller e-Boks. Du kan få dine regninger direkte til din e-mail ved at tilmelde dig på Tastselv Service. På e-Boks tilmelder du dig ved at vælge HOFOR.

Tilmeld dig via Tastselv Service
Tilmeld dig via e-Boks

Kan jeg beholde min BS-aftale, hvis jeg tilmelder mig Fastpris?

Ja, din aftale med Betalingsservice fortsætter. Har du ikke en BS-aftale, kan du tilmelde dig på HOFORs Tastselv Service.

Gå til Tastselv Service
Læs om tilmelding til Betalingsservice



Print denne side