Er det en fordel at vælge bygas til Fastpris? | HOFOR

Få svarene på de oftest stillede spørgsmål om bygas til Fastpris.

Kan alle kunder med HOFOR Bygas få fast pris?

Ja, hvis du er privatkunde og kun har gas til dit komfur eller gaskogeplader.

Hvor meget kan jeg spare?

Du sparer minimum 50 kr. om året.

Som bygaskunde med Målt forbrug betaler du både for abonnement og for dit forbrug. Det årlige abonnement koster 800 kr. Som bygaskunde med Fastpris betaler du kun én pris på 750 kr. – og det er inklusiv forbrug.

Jamen, min regning er på langt under 750 kroner?

Du betaler to gange årligt. Når du vil se, hvor meget du kan spare, skal du huske at lægge tallene fra begge halvårlige indbetalingskort sammen.

Læs mere om fordelene ved at få din bygas til Fastpris

Skal jeg stadig aflæse min måler årligt?

Nej, det behøver du ikke. Når du har Fastpris, slipper du for det årlige besvær med at aflæse din gasmåler og indberette aflæsningen til os.

Kan jeg få fjernet min gasmåler, hvis jeg vælger Fastpris?

Nej, det er desværre ikke muligt. Det er et EU-krav, at måleren skal blive siddende.

Hvorfor indfører HOFOR en fast pris på bygas?

Måske lyder det for godt til at være sandt. Men den er god nok. Når vi opkræver en fast pris på bygas, så skal vi bruge færre ressourcer på at sende aflæsningskort ud, tjekke aflæsninger og sende regninger. Det sparer penge, og den besparelse får vores kunder.

Er det let at få bygas til Fastpris?

Ja, du skal bare aflæse din måler en sidste gang og tilmelde dig på HOFORs Tastselv Service. Du kan også ringe til Kundeservice på 3395 2301 og tilmelde dig. Husk at have aflæsningen af din måler klar.

Vi vil derefter afslutte din gamle aftale og opkræve betaling for det forbrug, som du har haft siden sidste årsopgørelse. Din aftale vil så blive ændret til Fastpris.

Gå til Tastselv Service

Kan jeg vælge at gå tilbage til afregning efter Målt Forbrug?

Ja, det kan du til enhver tid. Du skal blot kontakte vores Kundeservice. Husk at have din måleraflæsning klar. Så overfører vi dig til afregning efter Målt Forbrug igen. Vi vil i den forbindelse foretage en gratis kontrol/udskiftning af måleren.

Kontakt Kundeservice

Kan jeg få mine regninger elektronisk?

Ja. Du har to muligheder: e-mail eller e-Boks. Du kan få dine regninger direkte til din e-mail ved at tilmelde dig på Tastselv Service. Hvis du vil have din regning i e-Boks tilmelder du dig ved at vælge HOFOR under Tilmed post i e-Boks.

Tilmeld dig via Tastselv Service
Tilmeld dig via e-Boks

Kan jeg beholde min BS-aftale, hvis jeg tilmelder mig Fastpris?

Ja, din aftale med Betalingsservice fortsætter. Har du ikke en BS-aftale, kan du tilmelde dig på HOFORs Tastselv Service.

Gå til Tastselv Service
Læs om tilmelding til Betalingsservice

Stiger forbruget ikke, når prisen sænkes?

Det lyder måske mærkeligt, men selvom kunderne kan bruge mere bygas for samme pris, så gør de det ikke. Vi har over 100.000 kunder med Fastpris. Og vores erfaring er, at forbruget ikke stiger hos kunderne.

HOFOR Logo