Hvilken kunde har bedst styr på det kolde vand?


Prisuddeling: Traditionen tro kårer HOFOR årets mest effektive fjernkølekunde. Der er nemlig både gevinst for klimaet og for kundens pengepung, når det kolde vand bliver udnyttet optimalt. d’Angleterre var i 2017 bedst til at styre ventilerne og kunne fejre indsatsen med frokost til alle medarbejdere i den tekniske afdeling.

d’Angleterre ved Kgs. Nytorv er i en klasse for sig. Ikke kun som luksushotel, men også når det gælder om at udnytte energien mest effektivt, og dermed levere billig komfort til hotelgæsterne.

Hos HOFOR kigger fjernkølingsfolkene hele tiden på, hvor gode kunderne er på parameteren ’køleeffektivitet’. Det er vigtigt for både kunden og HOFOR, at det kolde vand, der bliver sendt frem gennem kølerørene, bliver brugt effektivt ude hos kunden.

I 2017 var det d’Angleterre, der formåede at udnytte det kolde vand mest optimalt. Det viser en sammenligning blandt HOFORs mere end 70 fjernkølekunder.

– En af de vigtigste faktorer for at opnå en høj energieffektivitet er en optimal opvarmning af returvandet. Kølevandet, som vi leverer ved cirka 6 grader skal gerne helt op og ramme mindst 16 grader, når det sendes retur til HOFOR. Kan du komme op på 16 grader, så har du som kunde udnyttet kulden i vandet rigtig godt, og det er til gavn for både klimaet og kundens bundlinje, forklarer forretningskonsulent hos HOFOR, Admir Omeragic.

Tæt opløb igen

For at sætte fokus på effektiv udnyttelse af det kolde vand uddeler HOFOR hvert år et diplom og præmie til den kunde, der i det forgangne år har opnået den bedste køleeffektivitet. Præmien er i år et gavekort til en stor frokost, til Kim Knudsen Technical Services Manager på d´Angleterre og resten af hans hold.

Igen i år var der heldigvis tæt løb om den bedste opvarmning, og vi oplever et øget fokus på at optimere effektiviteten og holde omkostningerne nede. Denne opgave kan vores energirådgivere hjælpe kunderne med.

Et stort tillykke til d’Angleterre og Kim Knudsen og hans team. Der skal også lyde en stor tak til alle fjernkølekunder hos HOFOR, som er med til at gøre København mere bæredygtig.

Her ses forretningskonsulent Admir Omeragic og Technical Services Manager Kim Knudsen fra d’Angleterre, til diplomoverrækkelsen for årets bedste opvarmning.



Print denne side